Kommune-Kari har allerede tatt unna flere hundre henvendelser – de fleste har fått svar på det de har spurt om, men Kari vil være under stadig utvikling og forbedring. Kommune-Kari sin bror, Tore på kontoret, vil snart være i drift for å besvare spørsmål internt i organisasjonen. Han er lett tilgjengelig og vil være behjelpelig med å besvare spørsmål om alt fra pensjon til brukerstøtte. Digitalt servicekontor er et annet prosjekt som snart er i mål. Som Kommune-Kari er Digitalt servicekontor målrettet mot våre innbyggere/brukere av kommunale tjenester, der de nå får mulighet til å booke saksbehandlere digitalt. Prosjektleder er Arnt J. Moen, som med mange års erfaring fra kommunen har god kjennskap til hva kommunen har behov for.

- Det viktigste med prosjektene er å gi både innbyggere og ansatte bedre måter å få svar på spørsmål og komme i kontakt med kommunen på. Prosjektene vil gjøre kommunen mer tilgjengelig samtidig som de uten tvil vil føre til mer effektiv ressursbruk, sier prosjektleder Arnt J. Moen. 

Les mer om de enkelte prosjektene i avsnittene under.

Digitalt servicekontor

Digitalt servicetorg er et selvbetjent system lar kommunens innbyggere booke avtaler med saksbehandlere og øvrige ansatte på en svært enkel og tilgjengelig måte via vår hjemmeside. Vi starter snart utrullingen av systemet, og i første omgang er det tekniske tjenester og økonomiavdelingen som blir faset inn (byggesak, eiendomsskatt, innfordring). 

SMS-påminnelser
Varsle om nye avtaler og endring av møtetidspunkt på SMS. Med SMS-påminnelser i forkant av avtaler reduseres ventetid.

Digitalt servicekontor bilde endret.JPG

Tore på kontoret

Tore er en virtuell kollega i kommunen som kan svare på det meste! Han har svar på alt fra pålogging, feilmeldinger og reisesatser, til kontaktinformasjon og vaffeloppskrift! Tore fungerer som din personlige hjelper på kontoret og avlaster støttefunksjonene ved å frigjøre tid både for HR/Personal, Lønn, IT/brukerstøtte og mellomledere. Han jobber døgnet rundt, blir smartere for hver dag og er alltid like blid.

USh 16g ga 4qArhO 1LGKhIMlAgNZIiOZwmOZIiPZImI 5YlI 5ohPZImJZomEQgID 1PhBCeIGFFiDniuC 4Vx 6Fs 25Rsh 5JtU 67YlG 2bbLnCRKHAeKFAKl 9kolBgolgkV 6qQKRbJl 22Kjo 3tONiOi  06qFOzIoamoSuNgK 4RtUwiAYuIaZIIBoiHgiSCQZLBAMlggIBhYOo 6lq 5jGRqmpmPqOoY 2GWyEEMKLJKwIIYQQwtNkjlcIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCeJmFFCCGEEJ 4mYUUIIYQQniZhRQghhBCe 9v 8Dhuh 449zhEKoAAAAASUVORK 5CYII=

Kommune-Kari

Kommune-Kari er egentlig et dataprogram på kommunens hjemmeside som bruker kunstig intelligens og maskinlæring for å forbedre svarene på spørsmål som stilles.

Hun henter blant annet informasjon fra kommunens hjemmeside og blir bedre til å svare jo mer hun brukes.

 

Slik bruker du Kommune-Kari

Kommune-Kari finner du på kommunens nettside. Hun vises som et stilisert dameansikt nede i høyre hjørne. Når du trykker på ansiktet åpnes et vindu hvor du kan stille spørsmål. Hun vil da analysere spørsmålet ditt og gi deg svar eller lenker til sider med informasjon som er aktuelle. Av og til må du ha en chat, eller dialog, for å finne fram til rett svar.

Det er ikke et menneske som svarer i Kommune-Kari. Hun svarer heller ikke på konkrete saker du måtte ha i kommunen, men gir generell informasjon om tjenester.

 

Kommune-Kari endret størrelse.JPG