Opprett listeforslag

Vil du opprette et listeforslag?

 

Nytt av året er en løsning for å levere listeforslag elektronisk. Det er valgfritt om man ønsker å benytte seg av den elektroniske løsningen, eller om man heller vil levere listeforslaget på papir. Den elektroniske løsningen er opprettet for å gjøre prosessen enklere, men følger samme regelverk og fungerer på tilsvarende måte som papirløsningen.

 

Behandling av listeforslag

Listeforslagene legges ut til ettersyn etter hvert som de kommer inn. 

Frist for å trekke listeforslag er 20. april klokken 12:00.

Fyller ikke listeforslaget lovens krav, kontaktes tillitsvalgte for å forsøke å få listen i samsvar med loven.

Kommunen underretter alle kandidatene på listene.

Står en kandidat på flere lister, eller en underskriver har signert på flere lister, blir disse kontaktet. Vedkommende får en frist til å avklare hvilket listeforslag kandidaturet eller signaturen som skal gjelde.

Valgstyret skal ha godkjent listene innen 01.06.2023.