Advarsel: Svindelforsøk via telefon – utgir seg for å være fra Heim kommune

Heim kommune har mottatt meldinger fra innbyggere som har blitt oppringt av personer som utgir seg for å representere kommunen.

Les mer om Advarsel: Svindelforsøk via telefon – utgir seg for å være fra Heim kommune

Eierskapsmelding

Kommuneloven av 2018 lovfester et krav om
at kommunestyrene minst én gang per
valgperiode skal vedta en eierskapsmelding.
Meldingen skal blant annet gi oversikt over
interkommunale samarbeid og selskap
(heretter kun omtalt som selskap) kommunen
har eierinteresser i, og skal øke bevisstheten
rundt forvaltningen av eierskapet.

Det er viktige verdier, interesser og samfunnsfunksjoner som blir
forvaltet i kommunale selskap og foretak.

Målsetting med eierskapsmeldingen er å drøfte kommunen sine ulike
motiv for å opprette eller delta i selskap, samt oversikt over våre
eierinteresser.

Videre å få på plass prinsipp og retningslinjer for kommunen sin
eierstyring, rammer for utøvelse av eierskap i forskjellige selskapsformer, samt regler og prosedyrer for politisk og administrativ oppfølging av
selskapene.

 

Klikk på denne lenken for å laste ned eierskapsmeldingen. Pdf, 3 MB.

Sist oppdatert

Fant du det du var på jakt etter?