Advarsel: Svindelforsøk via telefon – utgir seg for å være fra Heim kommune

Heim kommune har mottatt meldinger fra innbyggere som har blitt oppringt av personer som utgir seg for å representere kommunen.

Les mer om Advarsel: Svindelforsøk via telefon – utgir seg for å være fra Heim kommune

Heim kommune søker etter ambassadører!

Formannskapet i Heim har nylig vedtatt et ambassadørprogram for utøvere innenfor kunst, idrett og kultur. Formålet med ambassadørprogrammet er å styrke kommunens omdømme, fremme lokalsamfunnets identitet, og tiltrekke seg både turisme og investeringer gjennom samarbeid med lovende unge utøvere eller anerkjente utøvere innen idrett, kunst og musikk. Gode ambassadører vil også bidra til å inspirere barn og ungdom i Heim kommune og vise at verden står for deres føtter, nettopp på grunn av deres oppvekst her i Heim!

Ambassadøren kan motta inntil 40 000,- årlig for å benytte til sin satsning, mot at ambassadøren bidrar i markedsføringsaktiviteter for kommunen. Ambassadørperioden har i utgangspunktet en varighet på 2 år. En «Ambassadørkontrakt» vil avklare forholdet mellom kommune og ambassadøren. Kontrakten utformes etter dialog mellom kommunen og ambassadøren. Se nedenfor i artikkelen for eksempler på hva slike aktiviteter kan være. 

Er du en kandidat eller kjenner du til kandidater som kan passe som ambassadør for Heim? Skriv en kort redegjørelse for hvorfor du eller den du kjenner vil være en god ambassadør for Heim kommune og send til e-postadressen oppgitt nedenfor. 

Frist for innsendelse: 15. mai 2024

Meld inn deg selv eller din kandidat på denne e-postadressen: hjemmeside@heim.kommune.no 


Forslag til markedsføringsaktiviteter

Markedsføringskampanjer:

Ambassadørene vil bli brukt som sentrale figurer i markedsføringskampanjer for å promotere kommunens attraksjoner, arrangementer og kulturtilbud. Dette kan omfatte reklamevideoer, sosiale medieinnlegg, intervjuer, og deltakelse på arrangementer både nasjonalt og internasjonalt.

Samarbeidsarrangementer:

Kommunen vil legge til rette for arrangementer der ambassadørene kan delta og bidra med sin ekspertise og status. Dette kan være alt fra idrettskamper og kunstutstillinger til musikkfestivaler og workshops. Slike arrangementer vil ikke bare tiltrekke seg oppmerksomhet, men også skape engasjement og fellesskapsfølelse blant innbyggerne.

Utnyttelse av digitale plattformer: 

Ambassadørene vil oppmuntres til å være aktive på digitale plattformer som Instagram, Facebook, TikTok og YouTube for å dele sine opplevelser og erfaringer fra kommunen. Dette vil bidra til å øke synligheten og nå ut til et bredt publikum. Heim kommune, som mange andre kommuner, sliter med å nå ut til ungdom gjennom sine kanaler. Ambassadørene vil derfor kunne fungere som et bindeledd mellom kommunen og ungdom. 

Utviklingsavdelingen i Heim kommune gjennomgår innmeldte kandidater i samråd med enhet for Kultur, og videreformidler aktuelle kandidater til Kulturstyret (formannskapet). Kulturstyret beslutter hvilke kandidater som skal være Heim kommunes ambassadører. 


1. Heim kommune avsetter 150.000,- årlig i 2024 og 2025 til formålet.
2. Egnede kandidater for Ambassadørprogrammet utpekes av Utviklingsavdelingen i Heim kommune,
med støtte fra Kulturenheten. Det bør velges kandidater fra flere ulike felt i en sponsorperiode.
3. Det må utarbeides en sponsorkontrakt som presiserer hvilke forpliktelser kommunen og utøverne har
i forbindelse med Ambassadørprogrammet. Ansvaret for dette tillegges Utviklingsavdelingen.
4. Hver utøver kan motta inntil 40.000,- årlig. De resterende midlene benyttes til
markedsføringsaktiviteter.


Nominerte kandidater fra administrasjonen godkjennes av formannskapet/ kulturstyret.

Sist oppdatert

Fant du det du var på jakt etter?